lördag 26 november 2011

Julris, hyacint och amaryllis


Här har adventspyntandet kommit en bit ytterligare med diverse blomsterarrangemang, eller vad man nu kan kalla några grenar i en vas, julris kanske. Jag tycker lärkträdgrenarna är så fina med alla de små kottarna. Så det fick bli ett gäng sådana istället för gran eller tall, som kanske varit lite mer traditionellt juligt.  Jag tar det lite lugnt med det riktigt juliga pyntet, men det är inte omöjligt att det kommer lite kulor i riset sedan. När jag var på Ikea häromdagen köpte jag ett lager av de små, urbilliga, batteridrivna belysningarna, som jag nu gått lite bananas med här hemma. Amaryllisen fick i ivern en röd som sällskap, men ska befrias från denna snarast. Det blev aningens för kitschigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar