söndag 30 september 2012

Födelsedagsmeny

 På helgens kalasbuffé stod bland annat babyspenatsallad med päron, valnötter och ädelost, citronglaserade morötter, chevregratinerade rödbetor, balsamicomrinerad kyckling, serranorullar med färskostkräm på kastanjechampinjon, äpple och timjan, rostbiff och pepparrotskräm och mammas gudomliga grova bröd. 
 Till efterrätt hasselnötsmousse med rostade nötter på toppen och till kaffet nybakade äppelwienerbröd med mandelspån. Mycket smarrig meny om jag får säga det själv.

5 kommentarer:

  1. Mise! Tänk att vi hade lyckan att få smaka allt detta goda. Det var det godaste jag ätit någonsin. Vilken kock du är och bagare. Jag har drömt om din goda mat hela dagen idag. TACK söta du!
    Kram Issan o Lars Tore

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var inget dåligt betyg! Tackar ödmjukast. Det är ni som ska ha tack. Kramar

      Radera
  2. jag dreglar... //S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nästa gång du kommer och hälsar på kan vi återskapa i alla fall delar av menyn. :)

      Radera
    2. Maj gadd. jag måste komma SNART!! //S

      Radera