torsdag 24 juli 2014

Sommarhetta


På dagarna håller hela familjen sig stilla i skuggan, i sommarhettan som nu råder. Det är ju alldeles för varmt för att göra minsta lilla. Men kvällarna sen... så härliga! Här en bild på solnedgången vi såg på vägen hem från en glassfika i kväll.

Innan dess hämtade jag ut ett paket färg som jag beställt. Jag var hos svärfar häromdagen och fick några småmöbler som ska få lite makeovers och därför tänkte jag att det kunde vara tillfälle att testa den där hypade kalkfärgen som jag läst så mycket om. Många härliga kulörer, men jag bestämde mig till sist för att testa Paris Grey, Scandinavian Pink, Arles, Old White och Duck Egg Blue.


Så här kommer en före-bild på ett litet bord som jag tänker ska bli nattduksbord i gästrummet. I morgon väntar en utflykt, men till helgen tror jag att jag ska kunna gå loss med penseln. Återkommer med resultatet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar