onsdag 10 november 2010

Ska bara

Hur mycket tid går det egentligen till allt man "bara" ska göra? Idag trodde jag verkligen att jag skulle hinna hem medans det var dagsljus, så att jag kunde ta en bild på skänken nu när den är helt klar. Men så skulle jag bara köra och köpa lite tyg efter jobbet, sen skulle jag bara tanka. Men det funkade inte att tanka där jag tänkte och eftersom jag var halvvägs till stan, beslutade jag mig för att tanka där och passa på att köpa ett par nya målardukar som jag behöver.
Jag skulle bara fånga upp sambon på jobbet och få tankkortet. Då frågade han om jag inte bara kunde köpa nån ny skjorta till honom, inför helgens festmaraton. (Vi ska klämma in en 20-årsfest, ett dop, ett 15-årskalas och lite fars dag.) Okej, men då ska jag bara springa inom och köpa lite färg också. Där ligger ju systemet, men då ska jag bara gå inom och köpa en flaska av årets glögg. Ut i bilen, hem, bara lasta ur bilen, bara hämta posten. Oj, nu hade det bara blivit mörkt helt plötsligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar