onsdag 23 februari 2011

Pensionärsvarning!

Min andra hälft är storkonsument av mjukost på tub. Senaste tiden har det hänt ganska många gånger att det kommer en grumlig sörja ur tuben innan det kommer ost. Smörgåsen blir genomdränkt och omysig. Jag har försökt övertyga J om att det säkert inte är något allvarligt, men jag är ju ganska härdad.

Efter söndagsfrukosten blev det i alla fall så att jag kollade på baksidan av tuben och hittade en e-postadress. Jag skickade ett e-post och frågade vad det berodde på och i måndags låg ett svar i inkorgen. Tydligen beror det hela på att osten som använts i produktionen varit för lagrad och det blir vassleutdrivning. Ja, det låter kanske inte så tilltalande, men verkar ju inte särsklit farligt heller.

På postlådan idag: Ett brev från företaget, "Vi beklagar det inträffade och följer upp rutinerna, så att ej upprepning sker" och ersättning i form av 160 kronor. Givetvis endast att använda till att köpa ny mjukost. Men jag måste ändå säga att jag är imponerad över responsen OCH lite skrämd över mig själv. Har jag gått och blivit pensionär hux flux??

1 kommentar:

  1. Ja du Mise så enkelt är det att hamna i pensionärsklubben. Jag vet dom som livnär sig på detta så sluta leta jobb....försörjningen är räddad det finns många livsmedelföretag kvar att maila till......Lycka till Kram Issan

    SvaraRadera