fredag 8 juli 2011

Torsdagens trädgård

Den här vackra rosen är ett av de senaste tillskotten till trädgården, Felicité Parmentier. Den fick följa med hem efter ett besök på Raskarums plantskola, där jag höll på att bosätta mig efter att ha vandrat rad upp och rad nertill doften och synen av ljuvligt blommande rosor. 

 Luktärtorna blommar för fullt i olika färger. 
 Praktriddarsporren är verkligen praktfull och jag funderar för fullt på vilka andra färger som ska få bosätta sig bredvid om jag skulle råka hamna på en perennrea innan hösten. 
 Vallmon som jag sådde i våras och inte kan minnas namnet på.
 De högre solrosorna är en röd sort, som dröjer lite till med blomningen. 
Men de gula lyser som solstrålar. 
 Stjärnflockan är en annan favorit just nu och den ska också få lite nya vänner i andra färgställningar. 

3 kommentarer:

  1. Tack! Du är välkommen när du vill för att titta närmare IRL. ;) Kram

    SvaraRadera
  2. Lovely!!! Kram annika

    SvaraRadera