tisdag 20 september 2011

Ommöbleringen


Den spännande väntan är över, äntligen ska ni få se vad det var som komma på nya platser i helgen. Pelarbordet har nu torkat och monterats ihop efter tre lager färg applicerats. Eftersom jag blev väldigt nöjd med resultatet ville jag genast att det skulle komma till användning. Därför blev lite förändringar i uterummet. Jag är mycket nöjd med den nya ensembeln sånär som på den sorgliga lilla vita, gamla trasmattan. Men i väntan på att den rätta ska dyka upp får den duga. 


Gamla mattan har flyttat in till tvhörnet, som genast blev lite mysigare. Dock har jag och mannen ännu inte riktigt enats om vilket håll den ska ligga på. Men så har vi ju också väldigt delade meningar om den där soffan vi har, men nu känner jag i alla fall tvhörnet är ombonat inför alla ruggiga dagar som komma skall. 


 Här ser ni också slutresultatet på pelarbordet som ni fått följa från tiokronorsfynd på loppis, genom lackskrapning, slipning och målning

3 kommentarer:

  1. Det blev verkligt läckert med det svarta pelarbordet. Urtjusigt!
    Kram Issan

    SvaraRadera
  2. Tack, jag är väldigt nöjd själv med hur bra det blev. Nu är jag spänd på att få se hur det går med ditt pelarbordsfotprojekt! :) Kram

    SvaraRadera
  3. Fint fint fiiiiint! som alltid! själv har jag hunnit släpa ner sekretären från vinden och slipat den en omgång sen sist. under tiden har du alltså vävt trasmattor på tvären och möblerat om hela huset. jaha ja... :) kramis!! //your biggest fan. det vill säga soffis.

    SvaraRadera