tisdag 11 mars 2014

Anemoner

Jag har gått helt bananas med blomsterprakten här hemma den senaste tiden i någon form av våryra. Utekrukorna fylldes i helgen med penséer och påskliljor och här inne blommar tulpanlökar, pärlhyacinterna och tazetterna som vi fick förra helgen. Men som grädde på moset hade jag också med hem en bukett anemoner från torget innan helgen.  En av de vackraste blommorna jag vet och jag måste nog banne mig skaffa några att plantera i trädgården när våren kommit på riktigt. Känner på mig att det finns stor risk att jag kommer gå bananas i trädgården också i år!
Tulpanlökarna köpte jag på Blomsterlandet för två veckor sedan och nu blommar de fantastiskt tjusiga. Förhoppningsvis kan jag peta ner dem i någon rabatt och få dem till att blomma ute till nästa vår.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar