onsdag 19 mars 2014

Spurtfix

 Senaste veckorna har vi lagt i en högre växel för att hinna klart några projekt innan mini anländer. Rummet som jag så självsäkert kallar för min ateljé har äntligen fått ett lyft med ny färg på tak, väggar, fönster och golv. Lite mindre furufrossa och lite mer så kallat ljust och fräscht. Nu är det dags att börja inreda, jippie!
På utsidan har mannen fixat med plattläggning och snyggat upp rejält med makadam kring hela huset, där vi förra sommaren grävde upp alla buskar och växter intill husfasaderna. Blev suveränt med sten i stället för ogräsrabatter tycker jag. Min insats var att åka till plantskolan och fylla bagaget med penséer och påskliljor, som placerats ut i varenda balja, kruka eller blomsterlåda som finns att tillgå. Våren är sååå välkommen!
 I väntan på att knopparna ska spricka i trädgården så tog jag in ett gäng grenar och forsythian lyser verkligen upp i vardagsrummet just nu. Sa jag att jag längtar efter våren!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar