fredag 10 juli 2009

Blogg- och renoveringskoma

Just nu känns det som att det inte händer något på varken blogg eller renoveringsfronten. Bredband är fortfarande inte närvarande i hemmet. Gårdagkvällen tillbringades i tre olika telefonköer hos teliasupporten. Status just nu är att vi fortfarande inte fått allt vi behöver för att koppla in och detta trots tre olika leverander från dem. Jaja.. jag behöver väl inte utveckla hur trött jag är på det och hur gärna jag ville få ett bryt och börja gråta i telefon för att skruva upp hastigheten hos kundtjänst lite.

De senaste dagarna har det varit slö aktivitet på kvällarna i huset, efter långa arbetsdagar på nytt jobb. Efter matlagning och med lite tur diskning har det varit nästan bums i säng. Får allt hoppas att jag lyckas hålla mig lite piggare framöver om kvällarna, så man kan ha lite liv också. Ett renoveringsliv vill säga.. Några bilder kan tyvärr inte bjudas på idag eftersom jag sitter vis lånad dator.

Ikväll var jag själv när jag kom hem från jobbet och bara orkade jag inte laga någon mat. Ett av sommarjordgubbschoklad såg ut att bli min kvällsmat. Men jag är husvakt hos päronen som är på andra sidan Atlanten och har passat på att förse mig lite från deras frys och kolla på lite dålig tv. Nu får jag nog runda av här och rulla hemåt sängen för i morgon väntar en mängd gnälliga och trevliga kunder åter på jobbet.

1 kommentar:

  1. Förstår hur du känner. Först har man hur mycket energi som helst och allt som har med renoveringen att göra är jätte skoj. Men sen kommer den där svackan. Och den kommer att komma tillbaka om ett tag igen när ni väl kommit igång och hållit på ett tag till, om ni nu inte har hunnit klart förstås....
    Men fan va skönt det är när det väl är klart, och va nöjd man är när man ser att det faktiskt blev bra.

    Vi har burit in de första möblerna i det sista rummet idag. Riktigt gott. Nu kan vi ju snart börja leva också :) Alltså inte bara renovera på all vår lediga tid..

    När flyttar ni in i huset? För jag har förstått de som om ni inte bor där ännu.
    Vi måste ju få komma och hälsa på och se hur ni har det!!!
    Kram Sara

    SvaraRadera