söndag 24 oktober 2010

Söndag

Söndag kan vara så mycket. En dag för vila ska det ju vara. Men jag tycker mest att det brukar vara en dag att utföra uppsamlade måsten, som inte hunnits med i veckan. Vilka sedan ändå inte heller hinns med på söndagen, eftersom den brukar försvinna i ett fingerknäpp.

Men idag har, för en gångs skull, dagen känts så där härligt lång och bra. Jag har hunnit med lång sovmorgon, tvätt, städning, omplantering av blommmor och lite annat pyssel. Dessutom har det varit soffhäng med käresta och bror. Dear John hyrdes på boxen och min vana trogen fällde jag många tårar. (Dessutom har jag en halvhemlig crush på Channing Tatum). En stunds avkoppling i uterummet, med tända ljus, kaffe och en Residence. Ett par kvartar framför datorn nu och alldeles strax sladdar bror två in och det är dags för lite kvällsmat. Bästa söndagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar