söndag 31 oktober 2010

Vägtur


Idag tog vi lilla vikarien på en liten tur. Det har ju börjat bli en vana nu, att ha någon av bilarna på verkstad. I vilket fall lyckades jag övertyga sambon om att denna dag var som gjord för en tur till en loppisaffär.



Gång efter gång med grejor var det där. 2500 kvm stort och fullproppat. Många fina grejor hittade jag, men prissättningen hade en doft av turistfälla, snarare än loppisfynd. Inget köp där!



J passade på att köra förbi ett hus han sett, som han trodde att jag skulle gilla. Åh, vad han hade rätt och oj, vad mycket mer pengar än jag har, det antagligen skulle kosta.
Vidare blev det inköp av nya fina, fräscha kuddar till sängen. (Ni vet väl att efter två år är det mer kvalsterspillning än stoppning i kuddarna om man inte tvättar dem. Jag vågar inte tänka på hur länge jag haft min.) Ett besök på plantskolan, vilket jag ska försöka fota resultatet från imorgon. Och sist men inte minst fick vi ihop fyra kassar bra att ha hemma och lite julgrejor på stormarknaden. Kanske lite tidigt med julattiraljerna, men ändå skönt att slippa trängas med alla andra om några veckor. Dock letade jag förgäves efter glögg och saffransgifflar. Det hade suttit fint nu när mörkret faller tidigt och man vill kura ihop i en fåtölj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar