torsdag 6 oktober 2011

Gofika


Dags för helg igen och jag som knappt har hunnit hämta mig från förra. Då var det ju som sagt kalas och vid söndagens fikabjudning bjöd jag på Banana Cream Pie. 

Många olika moment, det krävs ganska lång framförhållning och lite ingredienser man inte alltid har hemma, men... Åh så god! Receptet säger att den ska räcka till 12 personer, men att döma av hur mycket (lite) mina gäster åt (trots att de faktiskt tog mer än en gång) skulle den kunna räcka till 16 personer också. Den är ganska mäktig.

Klicka för större bild
Det som ligger överst ovanpå och som man eventuellt (antagligen inte) kan gissa sig till vad det är, ska föreställa kokosmaränger. Det baket kan väl sammanfattas i att jag inte är någon marängbagare. Förra gången flöt de ut, den här gången ville de aldrig stelna. Men jag skulle kunna säga att det är marshmallows, för i så fall blev de ganska lyckade.


De var tjusiga på plåten i alla fall. Precis som grädden sen på pajen spritsades de med marknadstyllen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar