söndag 16 oktober 2011

Skoförvaring


I hallen ut till uterummet har vi en garderob för skor, ytterkläder, städgrejer och annat som inte har någon bra plats. Den har länge stått på att göra listan för en makeover och i går var det dags. Någon förebild på röran får ni inte, dels för att jag inte tog någon, men mest för att röra aldrig gjort någon lyckligare.


 De gamla rangliga skohyllorna från Ikea byggdes om till fasta hyllplan i vänstra sidan av garderoben och golvytan blev genast mycket bättre. Hyllorna sitter väldigt rakt även om det inte ser ut så på bilden, det är en dålig fotovinkel som ska ha skulden för det. Bastukänslan inne i garderoben får vara kvar ett tag till, för det står många fler projekt på listan. 

Och ja, skoförvaring är lite viktigare för min del än för min kära sambos. Men tilläggas ska att skostyrkan decimerats med cirka tjugofem par sedan vi träffades. Det är en befrielse när man lär sig att sortera ut och slänga och det blev några par mindre nu också. Nästa anhalt blir klädgarderoben. 


Resten av helgen har ägnats åt den där att-göra-listan. Bland annat har vi varit uppe på vinden och luftat i värmeledningarna, möblerat om lite (igen) och satt tätningslister i och putsat alla fönster. Igår tog vi också en liten utflykt för att hämta ett blocketfynd som ska lösa ytterligare lite förvaringsproblem. Men det får ni se någon annan dag. 

2 kommentarer:

  1. Oh, Mise vilken energi du har och att göra listaenergi, jag har inte ens kommit till att göra listan!
    Kram Issan

    SvaraRadera
  2. Det där med energi går ju upp och ner. Förra veckan hade jag förmånen att ladda batterierna med god energi, så nu kör jag så att det ryker, så länge det varar. :)

    SvaraRadera