söndag 7 augusti 2011

Loppisköp och blommor


Idag håller vi riktig lugn söndag efter en intensiv semestervecka. I fredags var vi i väg på mysig middag och igår fick vi långväga besök som vi sällan träffar, men så trevligt när man väl ses. Av dem fick jag den söta lilla kvisten med rosor. Efter ett varv i trädgården tog jag in ett fång dahlior som det finns gott om just nu. Man får ha lite fint att titta på inomhus, när det mest regnar och höstvibbarna kommer.

Igår hann jag med en tur till en loppis också, där de hade (för mig) ett helt nytt system. Jag var där en knapp halvtimme innan start och fick betala tio kronor för att komma in. När klockan blev kvart i började de fösa ut alla igen och vi var redan flera hundra där. Tydligen skulle det bli mer rättvist sedan om alla rusade in på samma signal. Hysteriskt tycker jag. Loppis är nästa olymiska gren. 

I vilket fall fick jag med mig två förtjusande rottingstolar, som jag inte riktigt bestämt vad jag ska göra med än. Kanske målar jag dem i någon härlig färg, bättrar på det vita eller behåller dem just som de är. Vi får se helt enkelt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar