fredag 26 augusti 2011

Uppiggande


Vissa dagar, som idag när dimman ligger tät kring huset behöver man en mängd uppiggande ting för att rädda upp att tråkigheter förstör det goda humöret. Som ni väl förstått vid det här laget piggar ett besök på plantskolan alltid upp mig. Idag blev det en liten "plättar i luften"blomma. 



Något annat som brukar hjälpa är att tända fina ljuslyktor och därför var det perfekt tillfälle att inviga den senaste Iittala kivilyktan som införskaffades under Höganäsbesöket. Den riobruna har jag sneglat på länge och tycker den passar perfekt i min lilla samling. Av de andra färgerna har jag två av varje, så det får nog bli en riobrun till vad det lider. Och för all del skulle jag ju vilja ha två gula, två gröna, två pomerans och två granat också. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar