onsdag 17 augusti 2011

Trasor och tomater


Hur glad blir man inte av att kunna hämta så här fina och goda grönsaker utanför köksdörren. Vädret har ju inte bjudit in till några längre stunder av trädgårdsarbete eller njutning för den delen. Men jag hoppas på att det snart är ändring på det. Sambon säger att det har börjat falla löv, men jag väljer att ignorera den informationen.


Jag är ärftligt belastad med förmågan att börja på sju till sjutton projekt om dagen, så det är inga som helst konstigheter att jag helt plötsligt fick för mig att börja virka en matta härom kvällen. Jag klippte diverse överblivna tygstuvar till remsor och satte igång. Efter några timmar såg det ut som ovan. 

Sen kom jag på att vi behöver en ny matta i badrummet och en virkad i blå nyanser skulle funka fint. Dags att börja jaga blå stuvar. Dock behövde jag inte jaga längre än hem till mamma, där jag fann en hel skatt på vinden. Massvis med färdigklippta trasor, upplindade och klara i små fina bollar. 
Hej min nya badrumsmatta!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar